9.17.2010

De televisiejournalistiek regeert het land

De geniale Dominee Gremdaat geeft een prachtige preek op een vrijzinnige meeting, daarin neemt hij de media in Nederland onder de loep, vooral dan de politieke verslaggeving.

de televisiejournalistiek regeert het land

"het vreemde is dat politici dat ook doen, verantwoording afleggen, vaak met hangende pootjes."

"Geen enkele politicus zegt, 'he, sodemietert dan toch op met die stomme kutvraag zeg, want een infantiel gedoe zeg, Jezus Christus. Nee, ik ga niet met een belletje rinkelen... Nee, ik ga niet aan een quizje meedoen, wordt toch kleuterjuffrouw in plaats van politiek verslaggeefster.'"

"Er wordt geen poging gedaan door de journalistiek om achter de inhoud te komen, achter de motivatie. Men is alleen uit op sensatie, versprekingen, misverstanden en kleineren en alles uitvergroten."

Over de politici: "Waar hebben politici hun slappe rug gekregen, hun weke karakter? Waarom durven ze niet weg te lopen na een debiele vraag?"

"Het trieste is dat het om het spel gaat, en niet om de inhoud".





"Wat een triestheid"

Een analyse die evenzeer opgaat voor onze media denk ik dan. Al vrees ik, eerlijk gezegd, dat het bij ons nog een stuk erger is gesteld.

meer analyses en preken van dominee Gremdaat.


En dan wens ik jullie allen nog een fijne voortzetting van de maaltijd met spekjes en zo.

Geen opmerkingen: