11.02.2009

oud nieuws in nieuwe kranten

In de reeks 'wat is nieuws' vandaag, een misdaad van drie jaar geleden.
De grote en alwijze Etienne Vermeersch kreeg in 2006 doodsbedreigingen.
Niet alleen is dit bezwaarlijk 'nieuws' te noemen, ook de inhoud van het bericht van Belga en de artikels van De Morgen en De Standaard zijn van een bedenkelijk niveau.

"Geachte zwijn. Ik zweer het u dat we op zoek zijn naar jou, en owee wanneer we je vinden, Belgiƫ is namelijk klein. Ik raad u aan om voortaan goed om je heen te kijken want ik heb op de Koran gezworen dat je darmen in de Gentse straten te rapen zullen zijn."

"Uit een van de twee kon ik opmaken dat het geen kleine jongens waren die mij bedreigden. Er stonden Arabische woorden in die ik dankzij mijn kennis van de islam kon vertalen. Ik heb toen voor de zekerheid het parket ingelicht, dat voor politiebescherming heeft gezorgd."
Ja, mensen die een bedreiging openen met 'geacht zwijn' zijn duidelijk 'geen kleine jongens'.
Is er iemand die mij kan vertellen welke 'Arabische woorden' die je 'dankzij kennis van de islam kon vertalen' je kunnen vertellen dat het niet om 'kleine jongens' gaat?
jihad? tekbir? allahu akbar? fitna? fatwa? Dat de journalist in kwestie niet verder doorgevraagd heeft is toch op zijn zachtst gezegd vreemd te noemen.

Maar het artikel vervolgd: "Ook nu nog wordt Vermeersch onder druk gezet om geen kritiek te uiten op de islam. "Ik heb het christendom vroeger hard aangepakt, maar kreeg nooit bedreigingen. 'We gaan voor u bidden', kreeg ik toen te horen", lacht Vermeersch. "De islam is daar veel dreigender in."
Die boosaardige moslims toch! De islam is inderdaad 'veel dreigender'. Inderdaad Etienne een doodsbedreiging waar in staat dat 'je darmen te rapen' zullen liggen op straat is inderdaad 'veel dreigender' dan 'we gaan voor u bidden'.

Man toch, is er dan echt geen nieuws te melden? Is dit de herfstvakantie-komkommertijd?

1 opmerking:

jan kuypers zei

Doodsbedreigingen Vermeersch.

In 2002 meldde ik aan het plaatselijke Parket de oneigenlijke euthanasie op mijn geesteszieke buurman. Ik handelde volgens WG0-mandaat.
Omgaand stuurde de Prokureur mij doodsbedreigingen via twee politieagenten. Na vele brieven tot op heden geen verontschuldigingen of rechtzetting. In welk land leven wij? www.kisjot.be.