6.23.2008

Moet ik nu echt voor Turkije supporteren?

kameraden en vrienden,

het moet gezegd zijn ik was absoluut niet van plan om voor Turkije te supporteren tegen Duitsland. De Turken hadden een match achter de rug tegen Kroatië die, laat ons eerlijk zijn, ronduit schaamtelijk was. Daarenboven kan de voetbal mij eerlijk gezegd vrij weinig schelen. Het is leuk om eens naar te kijken, op café, en om er over te babbelen. Maar eerlijk gezegd mijn slaap zal ik er niet voor laten, laat staan dat ik zou beginnen supporteren voor een of andere ploeg. Maar ja, dan komt de vlaamsche übernazi Dewinter:
Filip Dewinter hoopt op verlies Turkije op EK

Dit is nu weer typisch, voetbal is, in mijn ogen, puur amusement. Maar neen, de Antwerpse Fürher heeft er een politieke strijd van gemaakt. Sterker nog, een strijd voor de Europese beschaving! "De overwinning van de Duitse ploeg woensdag aanstaande tijdens de halve finale van het EK voetbal zou een symbolische overwinning voor Europa zijn". Een hilarische uitspraak die hij deed op het congres van een Duitse 'zusterpartij' Die Republikaner.'
Andere hilarische uitspraken:
"Laten we Turkije daarom niet alleen uit het EK, maar ook uit Europa gooien"
"De massale aanwezigheid van Turkse vlaggen in onze Europese steden de vorige dagen heeft mij geërgerd en geschokt. Turkije wil niet alleen lid worden van de EU, maar wil Europa koloniseren".

Hij gaf ook zijn 'visie' op de inzet van de Europese verkiezingen: "Kiezen de Europeanen voor een Europees Europa of voor een geïslamiseerd Eurabia?".

Die nazi's toch, waar blijven ze het halen?
Ik zou zeggen geef die jongen een atlas, Turkije ligt IN Europa. Ten tweede heeft Turkije niets te maken met 'Arabië' of de Arabische wereld of de Arabische taal. Terwijl je toch aan het geven bent, geef die jongen ook eens een geschiendenisboek, maar dan niet die zever van Karim - de Vlaamsche huis tuin & keuken 'historicus' - Van Overmeire. Turkije en zijn voorgangers (het Oostromeinse Rijk, het Byzantijnse Rijk, het rijk van de Seldjoeken en het Osmaanse Rijk) maken ondeelbaar onderdeel uit van de Europese geschiedenis. Maar zelf als je nog zou beperken tot religie, er van uit gaande dat België een 'katholiek' land is en Turkije een Islamitisch, wat dus absoluut niet klopt, beide zijn 'seculier'. Dan nog is de Islam al 'van in den beginne' door Europeanen beleden. De Islam is even 'vreemd' als het Christendom. Maar ja, mensen die in termen van 'vreemd' versus 'volkseigen' denken kunnen niet veel aanvangen met argumenten.

Ik zeg het, een mens zou al bijna gaan supporteren voor Turkije. Laat ons gewoon kijken naar de voetbal en ons amuseren. En Dewinter? Die kan de Vlaamsche Pot op!

1 opmerking:

Anoniem zei

Alle Harko, er zijn - naast FDW's racistische zever - toch nog veel goede redenen om voor Turkeye te supporteren? De manier waarop de Turkse Gemeenschap in Gent op een zalig positieve manier feest in de de Gentse straten, dat is toch gewoon schitterend? Zelf ben ik samen met Koen Hostyn en Matthias Laevens vorige vrijdag mee gaan feesten in de Sleepstraat en dat was echt genieten!